FANDOM

Zapomniany przez współczesnych teologów Azagoth był jedną z pierwszych potęg Chaosu, która przedostała się przez rozbite Bramy Pradawnych. Mroczne Bóstwo wkrótce po objawieniu się w świecie materialnym objęło w swe władanie ziemie znane dziś jako Arabia, Nehekhara oraz Złe Ziemie i zniewoliło żyjące tam plemiona ludzi, z których w skutek działania Kamienia Przemian zaczęły powstawać znane dziś rasy Zielonoskórych. Kilka dziesięcioleci później, wzmocniony wiarą swych splugawionych poddanych Azagoth stworzył Baalrûkhi, najpotężniejsze z demonów które oddał pod komendę Demonicznego Księcia Alazrûkha znanego lepiej pod imieniem Miażdżącego Dusze i Niszczyciela Dobra.

Wkrótce po stworzeniu Balrûkhów Azagoth przystąpił do realizacji kolejnego etapu swego demonicznego planu. Z pośród żyjących na terenie Arabii i Nehekhary ludzi oraz zamieszkujących Złe Ziemie plemion zielonoskórych Azagoth począł formować przerażającą Hordę Chaosu, która podzielona na dwie armie miała wesprzeć podążającą z biegunów planety Inwazję Chaosu.

Po trwających tysiąclecia zmaganiach, u podnóża Czarnych Gór, armie Azagotha zostały rozbite przez zjednoczone armie Ludzi, Elfów oraz Krasnoludów wspieranych magią przybyłych z Ulthuanu elfich Mistrzów Wiedzy i zamieszkującego Szare Góry Wielkiego Czarnoksiężnika Konstanta Drachenfelsa. Po pokonaniu śmiertelnych żołnierzy Azagotha oraz wypędzeniu jego Baalrûkhów, pozostali przy życiu magowie pochwycili Azagotha ukrywającego się w twierdzy Azul-Amon i zamknęli bóstwo w Eterycznej Celi, umieszczonej za dwunastoma bramami, opieczętowanymi runami wykutymi przez krasnoludzkich Władców Run.